Wednesday, August 24, 2011

Assalamualaikum..sorry la coz dah lama sangat tak update belog ni.. Sibuk puasa la katakan..

Wahhhh... Tak sangka kan dah 24 hari kita berpuasa.. maknanya tinggal lagi beberapa hari lagi nak raya.. Yehhhhh..!! Tak sabar rasanya... Nak makan ketupat, rendang, kuih raya dan macam2 lagi la.. Cehhh aku ni.. Mula2 beria-ia sangat nak kurangkan makan masa bulan ramadan ni.. Huhhh... Hanya just cakap di mulut je la.. Tapi tak kurangkan juga makan tu.. Ni lagi nak dekat raya.. Bertambah lah lagi berat badan aku.. Tapi bukan ini yang aku nak ceritakan pada petang yang sejuk lagi menaikkan nafsu tidur aku..

Hari ni aku nak cerita pasal kenangan puasa masa zaman sekolah rendah dulu.. Mesti banyak kenangan yang korang pun tak boleh nak lupakan kan?  Macam tu jugak aku...

Aku ingat lagi masa Darjah Satu kalau tak silap aku la.. Masa tu aku baru je balik sekolah.. Aku nampak la nenek aku suapkan adik aku makan.. Umur adik aku masa tu baru la 5 tahun.. Kecik lagi.. Tapi yang tak boleh tahan tu, adik aku lak boleh ajak aku makan sekali.. Nenek aku dah la masak sedap lak tengahari tu.. Emmm masak lauk ikan selar goreng berlada ngan pajeri nenas.. Pehhh.. aku dah tak pikir ape dah.. Terus je duduk sebelah adik aku.. Lepas tu nenek aku cakap macam ni kat aku.. "Kakak.. kan puasa.. mana boleh makan"..  Peduli ape aku.. Dah kecur dah air liur aku ni.. Maka telah berbuka puasa la aku pada tengahari yang mulia itu...Hehe...

Tak lupa gak kenangan masa Darjah Lima, masa tu tengahari gak... Sepupu aku datang la rumah aku.. Tapi tetiba je aku rasa macam rumah aku tu sunyi semacam.. sedangkan tadinya aku dengar adik aku ngan sepupu aku main masak2.. dan dengan rasa was2 nya, aku gi la dapur.. aku skodeng la kat tepi dinding.. aku nampak adik dengan sepupu aku ngah tengok2 bekas air.. Pas tu kalau tak silap aku.. adik aku ambik cawan and kongsi air ngan sepupu aku.. Pehhh.. masa tu aku dah cemburu dah.. yela.. adik aku kongsi air ngan sepupu perempuan lak tu.. Cisss.. takkan aku biarkan ia berlaku.. So dengan timbulnye sifat dengki dalam diri ini maka aku ngadu kat ibu aku tentang kegiatan tak senonoh mereka itu tadi.. Maka kantoi la kegiatan mereka itu..hehe..Jahat kan aku.. Try la rampas adik aku dari aku kalau berani...

Itu je la kenangan masa puasa zaman sekolah rendah aku.. Kalau korang ada kenangan yang nak kongsi ngan aku.. Cerita la kat kotak komen bawah tu.. Aku sudi membacanya.. Okla sampai sini saje.. Bubbye..

P/S: SELAMAT HARI RAYA KORANG...!!!!


3 bintang yang bersinar:

Nur Nabilah said...

hmm....mse umur bella 5 thun... pernh curi2 mkn air batu.. hehe... haus sngt mse 2... :)

serizawa's said...

hahahaha..kelakar kan time kecik2 dulu..

serizawa's said...

hahahaha..kelakar kan time kecik2 dulu..