Tuesday, October 11, 2011

Kadang-kadang aku tak faham la... apa yang best sangat merokok tu?

Korang akan nampak lebih bergaya and macho ke kalau merokok?  Ishhh.. pelik2 je la.. kalau isap sorang2 tu tak apa laa.. ni satu rokok tu leh share2 pulak dengan kawan2 yang lain.. Korang tahu ke kawan korang tu gosok gigi ke tak.. Eeeeeeiiyarkkkzz...

Hei... Nasib baik aku ni tak kisah kalau orang merokok.. Insan2  yang rapat dengan aku pun aku tak kisah kalau dorang nak merokok.. yang penting tak merokok depan aku.. kalau aku nak suruh dorang berhenti merokok, nanti dorang cakap aku ni mengongkong dan tak faham jiwa dorang sebagai seorang remaja.. yela zaman remaja kan zaman kebebasan.. kononnya la..

Tapi aku tak tahu la.. korang ni tahu ke tak tahu bahan kimia yang ada dalam rokok yang korang isap tiap2 hari tu..? Kalau korang ni memang tak tahu and tak pernah ambik tahu so sini aku bagitahu supaya korang tahu.. dah terbelit-belit lidah aku ni haa..

Bahan kimia merbahaya yang terdapat dalam asap rokok:


Tar (bahan untuk membuat jalan raya)
Ammonia (bahan dalam pencuci lantai)
Napthylamine (ubat gegat)
Arsenik (racun anai-anai)
Nicotine (bahan yang boleh mendatangkan ketagihan)
Kadmium (terdapat dalam bateri)
DDT (Ubat nyamuk)
Formaldehyde (untuk mengawet mayat)
Butane (gas yang boleh membunuh)
Methanol (Bahan pembakar untuk roket)
Hydrogen cyanide (racun)
Toluene (bahan pelarut)
Carbon Monoxide (gas beracun)

So korang still nak merokok lagi ke? 
Terpulang la kat korang semua.. Tepuk dada, tanyalah selera.. Aku just mampu berkongsi pengetahuan dengan korang.. Nak ikut ke tak ikut ke.. It's up to you.. 

Jadi sama2 la kita katakan TAK NAK MEROKOK...!!!! Cehhhhh..macam tengah berkempen lak..hahahahaahhahahaha.... =D

macam pocong lak.. serammm..


7 bintang yang bersinar:

ayuyuuu :) said...

yep berbahaya!

haihhh -.-
bilalah nak taubat mereka yg merokok ni

a r i l said...

uishh..merokok la bestt..haha

Hawa Ahmady said...

@ayuyuu.. entah laa..hanya dorang dan diri dorang je tahu bila dorang nak taubat..

@aril..memang la best merokok tu.. tapi yang hidu ni haa rasa tak best pulak.

Qaseh Puteri said...

bleh x fkta ni mnaikkan rangsngan pd org yg x mrokok bleh mrokok???huhu... nk mrokok bleh?

Hawa Ahmady said...

@qaseh.. plz la sayang... jangan la mrokok.. i sayang u.... phuiiiiihhhh...hehehe..

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...

ubat untuk mengawet mayat pun ada...seram di situ.. diorang yang merokok memang terawet la macam MAYAT.


Awak, nak tak masuk bloglist WAJIB KOMEN kita?

http://azzaazman.blogspot.com/2011/09/semua-dijemput-masuk-bloglist-blog.html

Hawa Ahmady said...

@chempaka sari...nak3....!!!