Tuesday, January 10, 2012

Apakah barang yang ada dalam beg tangan korang?

Contoh beg tangan yang bersaiz kecil.. Sila lihat gambar di bawah ini..

hanya hiasan si mata-mata
Okla.. kalau aku la kan.. barang2 wajib yang biasa aku letak dalam beg tangan yang bersaiz kecil ni ialah seperti handphone, beg duit, eyeliner, tissue, cotton bud, lotion and lipstick. 

Nak tahu tak kenapa ada cotton bud dalam beg tangan aku? Sebenarnya la kan, cotton bud tu aku gunakan bukan untuk membersihkan lubang telinga aku, tetapi sebenarnya untuk membetulkan eyeliner aku.. yela.. kadang2 kan eyeliner yang kita pakai tu kan ada comot2 sikit.. so apabila gunakan cotton bud tu, segala kotoran akan hilang... macam iklan sabun Fab lak kan.. ciss...

Haa.. sebab apa pulak aku letak lotion dalam handbag? Ada dua sebab.. Pertama.. kadang2 tangan aku ni rasa nya macam kering.. jadi lotion tu aku gunakan untuk melembapkan dan memutihkan lagi tangan aku.. hehe.. Sebab yang kedua pula ialah untuk mewangikan tangan aku setelah bersalam dengan orang yang baru lepas makan Kari Ikan kat Kedai Mamak.. Bau Kari Ikan tu melekat tahu tak? Sabar je laa..


Contoh beg tangan yang bersaiz besar..

hanya hiasan si mata-mata
 
Untuk beg tangan yang sebesar ni, barang yang pernah aku letak ialah selipar.. Dulu2 kalau jalan2 gi dating ngan boyfriend, aku ni agak ngada2 sikit.. Konon2 nak yang terbaik dan yang paling bergaya la kat mata boyfriend.. Sanggup tu aku pakai kasut high heels.. Masa jalan ngan boyfriend tumit tak rasa lak sakit.. Lepas 4 jam jalan2.. baru la terasa siksanya tumitku ini.. hahaha.. Padan muka aku.. Tu la.. action sangat.. Nasib baik la aku bawak selipar spare dalam beg tangan.. kalau tidak.. menangis la aku sorang2..

So apa yang ada dalam beg tangan korang.. mana tahu ada yang lebih fantastic, bombastic, romantic, mystic, and plastic lagi ke.. hehe

5 bintang yang bersinar:

Norlida Ramli said...

yg ada selipar tu x tahan tu..haha :D

Qaseh Puteri said...

haha..aku pn sama weh bawak slipar dlm beg..haha..terbaekk

Azza Azman said...

azza dulu setiap kali keluar mesti bawak balik selipar baru, beli baru sebab tak tahan. Nak bwak dari rumah tak nak pulak sbb handbag kecik je. sekarang azza paki kasut comfort je walau nampak tua sikit tapi selesa..

merpatisejoli45 said...

dlm hndbeg saya just ade yg perlu je mcm hp, beduet n utk wanita tu... :)

jmput dtg blog saya. saya dh folow awk. jgn lpe folow saya blik ye. :)

Hawa Ahmady said...

@Norlida: tak boleh nak buat apa da.. just buat persediaan sebelum terlambat..huhu

@puteri: kita memang serasi bersama

@azza: wahh bestnya.. mesti banyak selipar azza kan..

@merpati: saya dah follow awak..