Saturday, January 7, 2012

Salam semua..

Tahukah korang bahawa aku akan melanjutkan pelajaran ke Food Institute of Malaysia (FIM) dalam bidang Culinary Arts?

Setelah baru beberapa bulan menghabiskan peperiksaan STPM, aku telah berbincang dengan ibu tentang niat aku untuk menyambung pelajaran dalam bidang kulinari.. Alhamdulilah.. ibu tidak menolak langsung niat ku itu.. malah.. ibu menyokong niat murni ku itu dengan memberi kata2 semangat kepada aku yang sudah sememangnya semangat ini.. huhu..

Walaupun hanya diploma.. tapi tidak langsung menjejaskan cita-cita aku untuk menjadi Juri Masterchef Malaysia Musim ke 16.. Ehemmmm... Ada ke?

Kepada bakal suami ku..
" Antara sebab Manja ambik bidang Culinary Arts ni adalah untuk pastikan abang makan makanan yang berkhasiat yang Manja hasilkan daripada air tangan dan titik peluh Manja sendiri.. Manja ingin memohon maaf jika lauk-pauk yang Manja hidangkan ada rasa masin2 peluh sikit.. hahaha.. Tapi masin2 peluh itu lah yang akan mengeratkan lagi kasih sayang antara kita..."

P/S : Ayat diatas hanya sebahagiannya sahaja yang benar dan sebahagiannya lagi hanya lah dusta belaka.. hahahahahahahaha..

7 bintang yang bersinar:

teratai said...

selamat belajar n semoga menjadi chef yg berjaya!

Qaseh Puteri said...

hahaha..aku lg la skong niat murni ko tu..lg2 bab msak ni..truskan pjuangan.. smge stu ari nnt aku jmpe ko, ko bleh hdgkan air tgn lmak mnis ko tu..

aku tggu nyah.. aauuwww..

Hawa Ahmady said...

@Teratai: Trima kasih banyak2..terharu..huhu

@eca: aku bangga ada kawan macam ko..hoho.. sentap nyah..

♥ cik_farah ♥ said...

wah! blh la masak utk sy nanti.. :)

Hawa Ahmady said...

@cik farah: mekasih..muahh..!! hoho

..Wardah Biru.. said...

hehe...nice entry..:)..moga cita-cita tercapai ya

Yanie Nadira said...

assalamualaikum , saya nak tumpang tanya , okay tak belajar kat FIM nie ?