Thursday, December 27, 2012

Assalamualaikum..

Kehadapan Aishah Binti Ab Rahman yang jauh dimata.. tetapi dekat dihati dan jantung..

Aishah.. maafkan saya andai warkah ini membuat awak rasa terganggu ataupun terluka.. dan maafkan saya juga andai warkah ini datang tanpa diundang...

Mungkin saya bukan sahabat yang baik... yang boleh membantu awak semasa awak susah mahupun senang.. Tetapi saya adalah sahabat yang akan cuba sedaya upaya untuk membantu awak walaupun tak banyak.. sedikit tu adalah jugak kan?

Saya tak sanggup lihat orang lain melukakan hati awak.. sebab saya dah anggap awak macam adik saya sendiri.. ibu saya pun sayang awak sama macam anak dia sendiri.. jadi bila orang lain lukakan hati awak.. sama seperti dorang lukakan hati saya jugak..

Jadi.. sebagai sahabat.. saya tak nak tengok awak bersedih.. saya nak awak gembira selalu.. saya nak awak senyum sama seperti ketika awak bersama dengan saya dan Kak Tassya.. 

Jagalah kesihatan baik-baik... ubat jangan lupa makan.. saya, kak tassya dan family awak semua jauh dari awak.. jadi tolong lah jaga diri..  

Saya nak awak tahu yang saya sayang awak sangat-sangat... saya nak awak selalu tabah dan sabar menghadapi perkara-perkara yang mendatang.. walaupun sukar sesuatu perkara tu.. saya tahu awak dapat menanganinya.. sebab awak lain.. awak kuat... 

Ingatlah... yang saya selalu ada disisi awak... dan saya akan sentiasa menjadi pendengar setia awak.. walaupun dimana jua awak berada.. Kalau ada masalah just cerita je dengan saya.. I'll always be your crying shoulder.. trust me... okay awak?

Saya ada satu lagu khas untuk awak seorang.... 



Ketika mimpimu yang begitu indah
Tak pernah terwujud ya sudahlah
Saat kau berlari mengejar anganmu
Dan tak pernah sampai ya sudahlah

Reff:
Apapun yang terjadi
Ku ‘kan slalu ada untukmu
Janganlah kau bersedih
Cause everythings gonna be ok

Satu dari sekian kemungkinan
Kau jatuh tanpa ada harapan
Saat itu raga kupersembahkan
Bersama jiwa cita-cita dan harapan

Kita sambung satu persatu sebab akibat
Tapi tenanglah mata hati kita kan lihat
Menuntun ke arah mata angin bahagia
Kau dan aku tahu jalan selalu ada

Juga ku tahu lagi problema kan terus menerjang
Bagai deras ombak yang menabrak karang
Namun ku tahu ku tahu kau mampu tuk tetap tenang
Hadapi bersamaku hingga akhir datang

Saat kau berharap keramahan cinta
Tak pernah kau dapat ya sudahlah yeah
Dengar ku bernyanyi lalalalala heyeyeyeyeyayaya
Dedum dedudedadedudidam semua ini belum beakhir

Back to Reff:

Satu ‘kan langkah langkah yang beriring
Genggam hati rangkul emosi
Genggamlah hatiku satukan langkah kita
Sama rasa tanpa pamrih
Ini cinta across the sea
Peluklah diriku terbang bersamaku
Melayang jauhh.. woo..woo.. yeeahhh.. (come fly with me, baby)

Ini aku dari ujung rambut menyusur jemari
Sosok ini yg menerima kelemahan hati
Yea.. aku cinta kau.. ini cinta kita
Cukup satu waktu yes untuk satu cinta

Satu cinta ini akan tuntun jalanku
Rapatkan jiwamu yo tenang disisiku
Rebahkan rasamu untuk yg ditunggu
Bahagia hingga ujung waktu

Oklah... Aishah.. dah tak mahu nangis-nangis lagi k... kalau LELAKI betul-betul sayang kan kita.. dia tak cakap dia sayangkan perempuan lain.. jadi... fikirlah yang terbaik... samada nak stay atau let go sahaja ok..?

Kadangkala, banyak pengajaran yang dapat kita ambil diatas ujian yang terjadi. Dengan tertundanya kebahagiaan itu, siapa tahu Allah sedang mengajar kita tentang makna menghargai. Ketika jodoh telah datang, pastinya kita akan menjadi seorang yang lebih manis dalam bersyukur serta menjadi lebih istimewa.

Dengan tertundanya setiap pertemuan itu, mungkin Allah ingin memberikan yang lebih baik kepada kita atau dengan tertundanya jodoh itu, mungkin Allah ingin menjadikan kita lebih matang dalam menghadapi segala ujianNYA. Siapa tahu kan?

Sampai sini sahaja warkah buat Aishah.... nanti kita jumpa di lain hari ye Aishah..

P/S:   To remember you.. I always do..
         To remember me.. It's up you...





2 bintang yang bersinar:

Qaseh Puteri said...

hawa......isk isk isk.. thanks yg byk sgt..

Hawa Ahmady said...

syg ca... <3